Precis vad det är...glädjen över en trädgård!

söndag 1 maj 2011

Nu skäms jag lite......

Oj oj vad tiden går!
Har inte gjort något inlägg på länge för att att mina trädgårdar tar allt tid för tillfället.
Ja jag har två trädgårdar att ta hand om.
Först min egen som räcker till faktiskt:-))

Sedan har jag min mammas trädgård att sköta om också.
Hon omkom hastigt i somras men vi syskon har bestämt oss för att behålla jordbruksfastigheten.

Min mamma var nästan lika intresserad av trädgården som jag är,så det finns mycket att ta hand om.
Men har insett att tiden inte räcker till så jag lägger nog igen några rabatter så småningom.
Ja det känns lite vemodigt att gå där o påta men samtidigt spännande o se vad som kommer upp.
Tror nog att mamma håller ett vakande öga på mig:-))

Som sagt det är full rulle i rabatterna,rensas o gödslas för fullt!

Lovar att återkomma med lite färska bilder ,undertiden får ni titta på lite gammal skåpsmat:-))

Må så gott alla vänner!

6 kommentarer:

  1. Hej där i våryran! Det är sannerligen fullt upp och dagarna går fort och med två trädgårdar förstår jag att du har att göra.

    Så du känner som jag, att våra mammor har koll på oss, din när du är i hennes trädgård, och min när jag donar i växthuset vid stugan som var min mammas skötebarn. Visst fattas de oss!

    Ha det allra bäst och glöm inte att ta det lite lungt emellan varven. Kram :)

    SvaraRadera
  2. Ja, då förstår jag att du har att göra med två trädgårdar! Din mamma sitter säkert och tittar från sin himmel och tycker att du gott kan unna dig lite vila också, så lägg du igen några rabatter:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. MMmm det blir nog en avvägning för dig.. men man kan inte dela på sig.
    Trädgården får inte bli någon belastning..

    SvaraRadera
  4. Oj då har du fullt upp må jag säga, tycker det räcker fullt med en trädgård.
    Hoppas du kan hitta en balans som fungerar i de bägge trädgårdarna för visst ska det vara en glädje med trädgård.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Kotek wśród kwiatów wygląda uroczo. Pozdrawiam

    SvaraRadera
  6. Trädgården/arna får inte vara måsten - hoppas du hittat en fungerande balans.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera